Постоянные читатели

Звіти


ЗВІТ

РОБОТИ   ТВОРЧОЇ ГРУПИ «ЕЛЕМЕНТИ МЕДІАОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ»



       Протягом 2011- 2012 навчального року творча група вчителів української мови та літератури  міста Бердянська (до складу входять 11 вчителів) працювала над тими цілями та задачами, які запланувала:

ЦІЛІ:

1. Розвивати медіаосвітню компетентність учителя: пізнавальну, інформаційну, комунікативну, мовленнєву, соціокультурну тощо.
2. Навчитися використовувати елементи медіаосвіти в процесі викладання української мови та літератури.

ЗАДАЧІ:
1. Ознайомитися з Концепцією впровадження медіаосвіти в Україні.
2. Набути теоретичних знань з медіаосвіти, медіа грамотності з метою вивчення проблемної теми творчої групи.
3. Укласти каталог сайтів, блогів Інтернету, теле-, радіопередач, які безпосередньо нададуть допомогу вчителям у підготовці та викладанні предмету.
4. Розробити методичні рекомендації щодо впровадження й застосування елементів медіаосвіти на уроках.

Реалізація запланованого розпочалася на засіданнях (їх було 3) творчої групи:
ЗАНЯТТЯ № 1
Тема:  Медіаосвіта як важлива складова модернізації освіти

       Учителі  дізналися, що безпосередньо  називається медіаосвітою і  чи корисне для нас та майбутнього покоління сучасних людей; стан та рівень розвитку медіаосвіти в Україні (виступ з мультимедійною презентацією Страшко О.П. ЗОШ№5). За «Концепцією впровадження медіаосвіти в Україні» визначили Предмет та завдання медіаосвіти(виступ  з мультимедійною презентацією Литвиненко С.В. ЗОШ№ 5).
Познайомилися з  зарубіжним досвідом впровадження медіаосвіти в навчальних закладах та з методикою проведення таких занять (виступ  з мультимедійною презентацією Кокори Т.В. ЗОШ№5).
ЗАНЯТТЯ № 2
Тема: Теорії медіа й медіаосвіти

       Для глибокого розуміння медіаосвіти вчителі  творчої групи занурилися у теорії медіа та медіаосвіти. Згадали про метод  «Критичного мислення» як одну з теорій медіаосвіти (виступ з досвідом роботи з мультимедійною презентацією Литвиненко С.В. ЗОШ№ 5 та  Псьол О.В ЗОШ№13).
За матеріалами Інтернету вчителі готували виступи за планом заняття «Медіатекст в освітньому процесі»:
- медіа текст як практичний результат реалізації думки, висловлений засобами конкретного виду інформації (виступ з мультимедійною презентацією Страшко О.П. ЗОШ№5);
- створення медіатексту на занятті як новий вид пізнавальної діяльност(виступ Данилової Н.О.Гімназія №2);
-документальні медіатексти (репортаж, нарис, портрет, інтерв’ю, публіцистика, кінохроніка),їхня мета, завдання, функції(виступ Дємєхіної Д.Б. БМЛ);
- науково-популярні медіатексти, навчальні, ігрові (фільми, телепередачі, відеокліпи), анімаційні (мальовані, об’ємні, аплікаційні, силуетні), їхня роль, завдання, функції(виступ Слободянюк О.О.Гімназія «Надія»);
-синтез жанрів – характерне явище сучасної медіакультури. Умовність жанрового поділу(виступ з мультимедійною презентацією Страшко О.П. ЗОШ№5);


ЗАНЯТТЯ № 3
Тема: Особистість педагога в медіаосвітній діяльності

       Оскільки учитель  є як основний фігурант інформатизації в світі, а  медіаосвіта є новою по суті формою інтерактивної взаємодії між учнями та вчителем і передбачає умови для діалогу, взаємного навчання, то звернення уваги нашої творчої групи на медіакомпетентність педагога було своєчасним і потрібним.
       Дидактичний і виховний потенціал медіа (інтерактивність, комунікативність, мультимедійність, індивідуалізація навчання тощо) було розкрито виступами  Сосновською О.В.  та Кашель С.О. БВ(з)Ш №1, а також обговоренням питання усіма членами творчої групи, наводилися приклади з досвіду роботи вчителів.
       Методика медіаосвіти шкільної аудиторії, як правило, базується на реалізації різноманітних творчих завдань, які визначені медіапедагогікою. Творча група ознайомилася та обговорила певні творчі завдання, які можна пропонувати (дехто з вчителів погодився, що такі завдання вже впроваджував на своїх уроках) навчальній аудиторії вже на сьогодні:
 1. «Літературно-імітаційні» творчі заняття.
2. «Театралізовано-ситуативні» творчі заняття.
3.«Зображувально-імітаційні» творчі заняття.
       На тему «Медіапедагогіка та медіакомпетенція як засоби створення середовища для культурного і духовного зростання учнів, для їх соціальної адаптації»  були запропоновані різноманітні реферати, написання яких передбачало самостійне вивчення та опрацювання проблемної теми творчої групи:
1.     Негативні наслідки впливу медіа (поради батькам) Данилова Н.О. Гімназія №2
2.     Роль медіа у формуванні адаптаційного середовища для учнівської та студентської молоді Мульченко В.В. Гімназія№2
3.     Кібер-булінг або агресія в Інтернеті: способи розпізнавання і захист дитини Слободянюк О.О. Гімназія «Надія».
4.     Роль навчальних і розважальних програм, каналів центрального телебачення України як чинників морального виховання молоді Псьол О.В. ЗОШ№13.
5.     Медіаосвіта і основи аудіовізуальної грамотності як психолого-педагогічна складова підготовка педагогічних працівників. Кашель С.О.  БВ(з)Ш №1.
6.     Організаційно-методичні аспекти формування основ медіаграмотності. Маніпулятивний вплив медіа на аудиторію. Сосновська О.В. БВ(з)Ш №1.
7.     Використання сучасних досягнень емоційної фонетики для маніпулятивних технологій у мас-медіа. Дємєхіна Д.Б. БМЛ.
8.     Роль і місце медіаосвіти в системі ЗМІ. Литвиненко С.В. ЗОШ№5.
9.     Роль ЗМІу розвитку культурно-інформаційного простору. Кокора Т.В. ЗОШ№5.
10.                       Особистість педагога в медіа освітній діяльності.  Каліберда Л.В.НВК№1 «Мрія».
11.                       Мультимедійність як психолого-педагогічні умови сприйняття засвоєння навчального матеріалу. Компʼютерні програми, глобальна мережа Інтернет. Кузнєцова О.С. НВК№1 «Мрія».

 Результатом творчої  групи у 2011 – 2012 навчальному році є:

1.     Написання рефератів на проблемні теми творчої групи,  що є реалізацією задачі набути теоретичних знань з медіаосвіти, медіа грамотності з метою вивчення проблемної теми творчої групи.
2.     Укладання  каталогу сайтів, блогів Інтернету, теле-, радіопередач, які безпосередньо нададуть допомогу вчителям у підготовці та викладанні предмету.
3.      Розроблено методичні рекомендації щодо впровадження й застосування елементів медіаосвіти на уроках.
4.     Розробка конспектів уроків з використанням медіа.
5.     Розроблено методичні рекомендації.


 


ЗВІТ ПРО  РОБОТУ
ТВОРЧОЇ ГРУПИ ВЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ
«ЕЛЕМЕНТИ МЕДІАОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ
 УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ»
2012 – 2013 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Протягом 2012- 2013 навчального року творча група вчителів української мови та літератури  міста Бердянська (до складу входять 15 вчителів) працювала над тими цілями та задачами, які запланувала:
ЦІЛІ:
1. Розвивати медіаосвітню компетентність учителя: пізнавальну, інформаційну, комунікативну, мовленнєву, соціокультурну тощо.
2. Навчитися використовувати елементи медіаосвіти в процесі викладання української мови та літератури.
ЗАДАЧІ:
-          Продовжити роботу над проблемною темою:
1.       Визначити основи медіаосвіти, медіакультури, медіа компетентності.
2.      Визначити основні складові медіадидактики як одного з напрямків розвитку медіатехнології.
3.      Вивчити та апробувати форми організації занять з учнями з вироблення умінь аудіовізуальної грамотності - режисерські вербальні ігри тощо.
4.      Виробити методичні рекомендації щодо проектування медіауроку  (за досвідом російських та зарубіжних педагогів).
5.      Укласти посібник «Елементи медіа на уроках української мови та літератури».
Реалізація запланованого розпочалася на засіданнях (їх було 4) творчої групи:

ЗАНЯТТЯ № 1
Тема:  Медіаосвіта як важлива складова модернізації освіти
1.      

ЗАНЯТТЯ № 2
Тема:  Аудіовізуальна грамотність у навчанні

ЗАНЯТТЯ № 3
Тема:  Елементи медіа на уроках  української
   
ЗАНЯТТЯ № 4
Тема:  Педагогічна скриня


Результатом творчої  групи у 2012 – 2013 навчальному році є:

1.      Вивчили та апробували форми організації занять з учнями з вироблення умінь аудіовізуальної грамотності - режисерські вербальні ігри тощо.
2.      Виробили методичні рекомендації щодо проектування медіауроку  (за досвідом російських та зарубіжних педагогів).
3.      Уклали міні-посібник «Елементи медіа на уроках української мови та літератури: робота з медіатекстами».


ЗВІТ ПРО  РОБОТУ
ТВОРЧОЇ ГРУПИ ВЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ
«ЕЛЕМЕНТИ МЕДІАОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ
 УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ»
2013 – 2014 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Протягом 2013- 2014 навчального року творча група вчителів української мови та літератури  міста Бердянська (до складу входять 15 вчителів) працювала над тими цілями та задачами, які запланувала:
ЦІЛІ:
1. Розвивати медіаосвітню компетентність учителя: пізнавальну, інформаційну, комунікативну, мовленнєву, соціокультурну тощо.
2. Навчитися використовувати елементи медіаосвіти в процесі викладання української мови та літератури.
ЗАДАЧІ:
Продовжити роботу над проблемною темою:
1.     Вивчити та апробувати форми організації занять з учнями з вироблення умінь аудіовізуальної грамотності - режисерські вербальні ігри тощо в процесі викладання предмету.
2.     Практично застосовувати елементи медіа на уроках української
3.     Виробити методичні рекомендації щодо проектування медіауроку  (за досвідом російських та зарубіжних педагогів).
4.     Укласти посібник «Елементи медіа на уроках української мови та літератури: творчі завдання».

Реалізація запланованого розпочалася на засіданнях (їх було 4) творчої групи:
ЗАНЯТТЯ № 1
Тема:  Аналіз медіатекстів
Виробили мету і завдання на наступний навчальний рік роботи творчої групи; познайомилися з підручником О.В.Волошенюк «Медіаосвіта та медіаграмотність»; як практичну вправу, яку можна використовувати на  уроках української, аналізували медіатексти, зокрема казки та оповідання, вірші.
ЗАНЯТТЯ № 2
Тема:  Літературно-імітаційні творчі завдання
На засіданні презентували –звітували вчителі (з практики роботи) те, що апробовували на своїх уроках, ділилися досвідом, спостереженнями, результатами своєї роботи та учнів(розповідь від імені героя, складали «моноги-листи» з різних тем і в різні організації (батькам, на телебачення, міністру культури тощо); проводили практичні заняття з вербальних ігор як різновидом режисерських ігор.
ЗАНЯТТЯ № 3
Тема:  Театралізовано-ситуативні творчі завдання
На засіданні презентували –звітували вчителі (з практики роботи) те, що апробовували на своїх уроках, ділилися досвідом, спостереженнями, результатами своєї роботи та учнів (ведення «телепередач», «репортажів з місця подій», розігрування театралізованих етюдів, виконання певних ролей у «відеофільмі», «телепередачі»); проводили практичні заняття з вербальних ігор як різновидом режисерських ігор.
ЗАНЯТТЯ № 4
Тема:  Зображувально-імітаційні творчі завдання
На засіданні презентували –звітували вчителі (з практики роботи) те, що апробовували на своїх уроках, ділилися досвідом, спостереженнями, результатами своєї роботи та учнів (створення рекламних афіш, створення малюнківі колажів, «коміксів»за мотивами тих чи інших медіатекстів); проводили практичні заняття з вербальних ігор як різновидом режисерських ігор.
Результатом творчої  групи у 2013 – 2014 навчальному році є:

1.     Вивчили та апробували форми організації занять з учнями з вироблення умінь аудіовізуальної грамотності - режисерські вербальні ігри тощо в процесі викладання предмету.
2.     Виробили методичні рекомендації щодо проектування медіауроку  (за досвідом російських та зарубіжних педагогів).
3.     Уклали міні-збірник «Елементи медіа на уроках української мови та літератури: робота з медіатекстами, творчі завдання».



Комментариев нет:

Отправить комментарий